torsdag 3 september 2015

Vilken dag!

Igår kväll frös jag som tusan och mådde inte alls bra. Innan jag la mig kollade jag tempen och hade då 38 grader. Imorse när jag vaknade hade jag fortfarande 38 grader... Jag trodde då att jag skulle behöva ställa in hela helgen men det tog sig... Några timmar senare var febern borta och jag tog beslutet att försöka genomföra planerna för dagen...

Först var jag på dop. Oj vad fint det var! Trevligt att träffa trevliga människor och fint med dop i kyrkan! Att vi dessutom sjöng en av de finaste sångerna jag vet, "Du vet väl om att du är värdefull", gjorde ju bara det hela ännu finare! Stort tack för ett trevligt dop!

Efter dopet åkte vi vidare på födelsedagskalas. Jag hade tre hundar som satt i bilen under dopet och väntade. Igår kväll lovade jag nämligen att vara hundvakt åt söta Sally så hon fick följa med på både dop och födelsedagskalas (även om hon fick sitta i bilen under dopet). 

Just nu ligger hundarna utslagna i soffan bredvid mig, inte Sally för henne har jag lämnat tillbaka sorgligt nog... De är trötta efter en intensiv dag. Sally kom redan före nio imorse och sen har det varit full fart på henne och Mille. Miqro la sig i ibland också men Sally och Mille leker verkligen fint tillsammans! När vi dessutom åkte på födelsedagskalas och fick träffa Chica och Amigo gjorde det förstås att hundarna blev ännu tröttare. Men allt har gått bra och det funkade verkligen kanonbra med alla hundarna!

Jag är så himla glad att jag fick låna Sally idag. Hon är en underbar hund! Så cool och så söt och så rolig. Att hon dessutom sökte trygghet hos mig tyckte jag var lite roligt. Jag har inte tyckt att det varit helt lätt att få kontakt med henne de få gånger jag träffat henne men idag gick det jättebra så det var roligt!

Imorgon är det agilitytävling... Undrar om jag kommer att orka åka på det... Jag hoppas verkligen det. Jag kollade precis PM:et och det visade sig att jag inte behöver vara där förrän mitt på dagen. Det är ju positivt för det innebär att jag har mer tid på mig att komma igång och bli piggare.. Det funkade ju idag ;) Vi får väl se. Jag ska börja förbereda mig för sängen nu så får vi se hur jag mår imorgon... I'll be back!

By the way... Franz var inte helt förtjust över dagens besök. Han hittade till slut sin tillflyktsplats på köksbordet men till att börja med studerade han "inkräktaren" från en annan plats, dock med en något stor svans...

2012-06-02

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar