torsdag 3 september 2015

Begravning

I fredags var det din begravning. Jag trodde att jag skulle förstå, att det skulle komma över mig att du är borta. Jag förstod inte. Det blev sorgset när vi sjöng "Blott en dag" och jag klarade inte av att sjunga hela. "Tryggare kan ingen vara" gick lättare att sjunga. Det var en fin begravning. Dock tycker jag att det var lite trist att de spelade två låtar på CD... Det kändes lite... Jag vet inte... Det var fina låtar men... Däremot när en tjej sjöng "Gabriellas sång" kom tårarna. Så otroligt vackert! Tack för den sången!

När det var dags att gå fram och lägga en ros på kistan var det också sorgligt förstås. Det var fint att se alla fina hälsningar och framförallt den från Teja, ett hjärta av Tejas päls och så stod det nåt i stil med att "Jag kommer att sakna dig, voff från Teja".

Två saker värmde mitt hjärta mitt i det här. Det ena var att det var många människor i kyrkan som sörjde dig. Det andra var att din dotters pappa var en ledande person och bland annat den som gick först fram till kistan. Det kändes, som sagt fint. 

Jag önskar att jag kunde hjälpa dig. Jag önskar att jag hade gjort mer. Det är så mycket jag inte hann säga. Det är så mycket vi inte hann göra och nu är du borta. Jag hoppas att du finner ro och kan vila i frid och jag hoppas att din dotter får det bra. Det är hon så värd, den lilla sötnosen.
Vila i frid min älskade vän ♥

2013-08-19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar