onsdag 2 september 2015

Minisemester och smycken

Jo då, nu har vi haft en liten minisemester. Från början var tanken att jag skulle jobba i fredags men när mamma frågade om vi ville komma och bo hos dem medan de var bortresta tog jag ledigt. Saker och ting hände så vi kom inte iväg förrän i fredags. TUR att jag har en snäll bror som kunde hjälpa till med hundarna torsdag kväll och fredag morgon!! Tack så mycket!!
Till slut kom vi dock iväg. Vi stannade och hälsade på mormor och morfar på vägen. Det är alltid lika trevligt. Vi hade tur och blev bjudna på mat också :) På lördagen tog vi en tripp till Valbo och Gävle. Vi käkade hamburgare på Frasses. Det är goda hamburgare det! För att inte tala om stripskryddorna :D

Söndagen innehöll leverans av bingolotter till mormor och morfar och farmor. Farmor var väldigt pratsam. Det är inte så ofta jag träffar henne så det var trevligt. Mormor och morfar är, som sagt, alltid trevligt att träffa!

Under helgen hann jag också tillverka en hel del smycken så jag har haft mycket att göra sen vi kom hem. Dessutom bestämde jag mig att gå igenom prislistan så jag har börjat med det. Prislistan är alltså uppdaterad och klar så nu är det bara de nyaste smyckena som ska in där också. Bilderna ska börja bearbetas så snart det här blogginlägget är publicerat ;) Jag är riktigt nöjd med flera av smyckena :D

Idag var vi iväg på medeltida marknad i Långhundra. Det var lite av en besvikelse. Jag hade förväntat mig mer. Det var inte så många stånd och inte så varierat utbud. Dock fick vi se lite tornerspel och det var lite småskoj. En av hästarna var så vacker! Kolsvart och fin. Resten av dagen har tillbringats med funderingar kring smycken och hemsida.

Nu önskar jag, som vanligt, att jag vore bättre på att fota men jag får väl fortsätta att ha det som mål så kanske jag blir bättre så småningom. Sluta läs här nu och spana in mina smycken istället. Jag återkommer när de nya smyckena finns på hemsidan. Hoppas att du har haft en skön helg! Hoppas att du fått njuta av ledighet och fint väder! Jag har haft det underbart på landet med 3 hundar och min älskling. Synd att tiden går så fort bara. Hade gärna stannat där längre, men vi får väl åka tillbaka en annan gång. 
Hej så länge!

2011-06-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar