torsdag 3 september 2015

Ännu mer ont :'(

Jag trodde väl att det här onda skulle minska.. Åtminstone trodde jag väl inte att det skulle bli värre :( På förmiddagen när jag vaknade hade jag jätteont i både huvud och nacke. Jag tog två citodon och en ipren och hoppades på det bästa. Innan jag hann äta frukost ringde Anna och frågade om de kunde titta förbi och hämta upp en nyckel som var deras. Det gick ju bra och medan de var här bestämde vi att vi skulle åka och äta lunch i Gamla Uppsala. Värken minskade något och det gick bra att åka iväg en stund.

Vi åt lunch och sen vandrade vi lite. Anna hade fått en orienteringskarta med tidningen och där fanns en hel del Checkpoints som man kunde gå till och skriva av en kod och tävla. Det fanns två kontroller i Gamla Uppsala så vi började med dem. Sen tyckte vi att det var roligt så vi letade upp några andra kontroller som vi också besökte. När vi tittade på klockan hade det gått mycket längre tid än vi hade trott. På slutet kände jag att jag blev trött.

När jag sen kom hem hade jag jätteont, mådde illa och var riktigt, riktigt trött. Jag tog smärtstillande, la mig på soffan och somnade på en gång. När jag sen vaknade hade jag fortfarande nästan lika ont och mådde fortfarande illa. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att bli av med den här värken. Den är så jobbig!! 

Jag hoppas och hoppas att värken ska bli bättre. Jag hoppas och hoppas att jag ska bli piggare. Förlamningen är fortfarande likadan men det känns som ett underordnat problem. Jag kan stå ut med att vara förlamad ett tag om jag bara slapp smärtan. Hur länge ska jag behöva ha så här ont? Jag trodde att det skulle bli bättre om jag rörde lite på mig men tydligen inte. 

Nu har jag varit ute och rört på mig två dagar i rad. Båda dagarna har jag blivit jättedålig efteråt. Läkaren sa att inget jag gör kan göra mitt tillstånd sämre så det var ju värt att prova men ska jag bli så här trött och få så här ont varje gång jag varit ute så vet jag inte om det är värt det. Då får jag nog fortsätta med att vara ute kortare stunder ett tag till, till jag är lite piggare igen.

Jag vill ju så gärna må bra! Jag vill ju så gärna kunna göra vanliga saker! Jag vill ju så gärna vara frisk! Jag vill ju så gärna vara ute! Jag vill ju så gärna vara pigg! 

Nu har jag ont i nacken och ansiktet och huvudet. Det känns som att jag blivit slagen på käken. Jag är trött och seg. Jag fortsätter att hoppas att jag ska må bättre. I'll be back!

2012-05-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar