onsdag 2 september 2015

Irriterad

Ja, fy tusan vad jag är irriterad! Det jag är mest irriterad över är min kära lilla hundvalp som kissade i min säng inatt... När jag gick och la mig lyfte jag upp honom i sängen som vanligt. Han kan hoppa själv men gör inte alltid det och eftersom jag tycker att det är mysigt att ha honom i sängen lyfter jag upp honom. Nästan på en gång hoppade han ner för att jaga en katt. Sen kom han på att han skulle upp igen men då lät jag honom vara nere ett tag för jag tänkte att antingen hoppar han upp själv eller så kanske han kan lära sig att man inte blir upplyft varje gång man vill det. Han gick runt i lägenheten och gnällde lite. När han slutade gnälla och bad snällt att få komma upp lyfte jag upp honom igen varpå han går runt ett varv i sängen för att sen helt sonika ställa sig mitt i och kissa. Jag blev jättearg! Jäkla hund! Varför gjorde han så? Var det för att markera att han ville komma upp tidigare? Jag tror ju knappast att det var för att han var kissnödig. Han är ett halvår och näst intill rumsren... Det var bara att snällt kliva upp och kasta båda täckena samt lakanet i badkaret. Det var kiss på allt! Varför lyckades han kissa på båda täckena för? Det hade väl kunnat räcka med det ena? Jag fick gå och boka tvättid vilket inte fanns förrän på fredag så jag får väl ha täckena i badkaret till på fredag... SUCK!!!

Sen fattar jag inte heller vad föreningen håller på med. De har satt upp ett staket på gångvägen där alla går när de går till affären. Vid knuten på husen finns det en genväg till gångvägen (eller fanns). Nu har de satt upp staket där så man måste gå runt alla garage för att komma till gångvägen. Det innebär att man måste gå över parkeringen och sen en bit på vägen innan man kommer till gångvägen. Varför har de gjort så? Det är inte bara osmidigt utan faktiskt också trafikfarligt om alla måste gå på parkeringen och vägen istället för där inga bilar kör... Jag fattar inte... Måste ta reda på anledningen...

Nu måste jag åka och jobba. Nu har jag i alla fall skrivit av mig lite. Har en lång dag framför mig idag så vi får väl se hur jag orkar... I'll be back!

2011-11-29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar