onsdag 2 september 2015

En bra dag igår :)

Vilken underbar dag jag hade igår! Jag är så glad och nöjd. Jag skulle förstås ha fotat lite också men det blev tyvärr inte så. Jag åkte till min kära barndomsvän och hennes lantställe. Där var också hennes två underbara barn och man samt hennes föräldrar som jag känt i åratal. Dottern, 2 år, var väldigt skeptisk till Miqro till en start. När mor och dotter började mata Miqro med potatis började dottern smälta mer och mer. Där borde jag haft kameran, när Miqro satt och tittade på dottern och dottern tittade tillbaka. Vilka härliga blickar och vilket härligt samspel mellan hund och barn.
Min goda vän och jag tog en promenad. Vi gick förbi gården där jag är uppvuxen. De nya ägarna var ute så vi började prata med dem. Jag har inte pratat med dem tidigare och de var väldigt trevliga! Jag var välkommen tillbaka och dessutom blev jag erbjuden att komma dit och sniffa på hästar när jag ville. Jag kunde till och med få borsta lite gamla märrar. Det var ju det jag gjorde mest när jag själv bodde på gården och jag saknar att borsta hästar emellanåt så det erbjudandet ska jag nog försöka nappa på när tillfälle ges :)

Vi fortsatte vår promenad ner till badet. När vi sedan kom tillbaka var barnen väldigt glada och busiga. Dottern sprang runt och lekte och hon brydde sig inte alls om Miqro. Miqro i sin tur brydde sig inte om henne heller trots att hon sprang runt, vilket var skönt att se.

Jag är mycket nöjd med gårdagen! En himla trevlig dag och jag har bestämt mig för att köra en favorit i repris innan juli månad är slut :) Jag träffar ju inte min kära vän speciellt ofta längre så det gäller att passa på medan hon är i krokarna.

Stort tack för en trevlig dag!!

2011-07-12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar