onsdag 2 september 2015

Nystädad lägenhet!

Jag måste vara en av världens sämsta bloggare... Jag ska, som vanligt, göra ett försök att bättra mig. Det återstår att se om jag lyckas den här gången. Jag lovar inget, det är lugnast så ;P
Naturligtvis har det hänt massor sen jag skrev senast men jag har ingen lust att göra nån recension av det så jag berättar det jag tänkte berätta istället och så utgår vi härifrån.

Hela veckan som gått har ägnats åt städning. Det såg ut som en svinstia här hemma innan. Sen skulle jag ha födelsedagskalas igår och för att våga släppa in släkten var jag tvungen att städa och det tog tid. Hela veckan höll jag på, mer eller mindre men OJ vad fint det blev!! Jag är SÅ NÖJD!! Nu ska jag hålla det så här och inte låta lägenheten förfalla mer, så det så! Kolla vad fint det blev:







Det blev en trevlig kväll igår och jag tror att gästerna blev nöjda också. Jag är van att det är proppfullt med folk men igår var det färre än vanligt så de som var här fick verkligen äta sig mätta på smörgåstårta och ändå blev det smörgåstårta över. Efter kladdkaka och glass var gästerna mer än nöjda och började rulla hemåt. Jag var också nöjd efter en trevlig kväll och braiga presenter. Mycket pengar blev det, vilket är välbehövligt :D Sen fick jag en duschmössa, ett par byxor, en tröja (som tyvärr var för liten), mammas müsli i en fin burk, lite bra-att-ha-verktyg, en blomma med kruka samt ett litet set med te, honung, marmelad och skorpor.

Idag kommer en kompis och hjälper mig att äta upp resten av smörgåstårtan. Det ska bli roligt att träffa henne igen för det var länge sen sist! Jag hoppas bara att det går bra med hundarna eftersom hon också har en hund... Men det går säkert bra. Det är små hundar allihopa så de är rätt lätta att hålla fast om det skulle bli nåt tok ;P

Smyckestillverkningen går upp och ner men i veckan fick jag sälja en hel del smycken. Det var himla skoj så då ökar ju så klart motovationen att göra nya igen :D Vi får väl se hur snabbt det går och när nya bilder kommer ut men håll ögonen öppna för när du som minst anar det så dyker nya smycken upp ;)

Min hundinstruktörsutbildning har startat också så nu ser jag fram emot att få träna på att träna hund. Det ska bli himla skoj att se vad den utbildningen leder till! Till nästa gång ska jag lära mig om lite olika hundraser så jag har lite att pyssla med i veckan eftersom nästa kurstillfälle är redan nästa helg och jag inte gjort nästan nånting än så länge.... Men det blir nog bra tror jag. Det är ju i alla fall himla kul!

Nej, nu ska jag kanske plugga lite, eller göra några smycken kanske? Vi får se vad jag hittar på. Jag återkommer när jag har nåt att skriva om ;)
Hej så länge!

2011-10-16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar