onsdag 2 september 2015

Husdjursmässan

Jo, nu känner jag för att skriva några rader. Jag vet att jag har sagt att jag ska hålla den här sidan fri från hund men jag har insett att det inte går. De måste få vara med här också. De är ju så stor del av mitt liv så lite hund får det vara även här ;)

Igår var jag och besökte husdjursmässan. Det var roligt att gå omkring där utan hund faktiskt. Då kunde jag koncentrera mig på det som fanns att titta på. Vad fanns det då? Dels fanns det en massa krafs som jag försökte undvika. Jag tittade på illrar, kaniner, hästar och kor, hamstrar, fiskar, får och getter. Det jag är mest stolt över är att jag gick in i fågelburen där det fanns massa papegojor. Nu var det ingen som kom jättenära men ändå. Det kunde ju ha gjort det... 

Sen hade de ormar och andra kryp. En orm var utanför buren. Jag stod där en bra stund och tittade. Sen gick jag närmare och närmare och till slut vågade jag faktiskt klappa ormen. Det var också stort! Duktiga jag!

När vi gick omkring där och gick förbi en monter blev jag ju tvungen att stanna. Där var en 12 veckors birma.... Gissa om den var söt!? Och så gosig! Oj oj... Dessutom var det agility. Vi stod där och tittade en hel del och jag blev supersugen på att hålla på igen!! Jag har haft lite låg motivation för agility ett tag men nu blev jag taggad igen.

Mer då? Jag stannade och pratade i Doggy-montern. Det var kul. De låg ju bakom tävlingen på nätet som jag vunnit (eller egentligen är det ju Miqro som vunnit). www.familjehund.se Jag ska gå dit imorgon igen, fast då med Miqro så klart :)

Imorgon ska jag ta med mig båda mina hundar och åka till Husdjursmässan nämligen. Vi ska vara med på blandisutställning. Miqro har varit med många gånger men för Mille är det första gången så det ska bli spännande att se hur det går...

Nu är det dags att förbereda inför morgondagen. Jag undrar var jag ska börja? Hundar ska badas, jag ska fixa nåt som jag ska äta imorgon och så ska jag plocka fram lite saker som jag behöver ha med mig... Vad nu det kan vara? Sen ska jag väl göra iordning mig själv också. Jag måste ju också vara snygg, eller åtminstone representabel ;P

Idag har jag varit ute på en härlig promenad. Vilket väder! Helt underbart! Dessutom trevligt sällskap, det gjorde ju inte saken sämre precis ;)

Mer om dagen och morgondagen kommer väl i hundarnas bloggar gissar jag... I'll be back ;)

2012-01-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar