torsdag 3 september 2015

Ruinerade halva apoteket...

Idag har jag varit hos doktorn igen. Vi hann prata om många saker måste jag säga. Jag tycker om den här doktorn. Jag har träffat honom flera gånger förut. Bland annat var det han som skickade mig till akuten när jag hade min ansiktsförlamning så vi började med att prata om den. Vi var överens om att det var bra att den gått tillbaka så pass mycket som den har och han skrev ut nya ögondroppar åt mig eftersom jag fortfarande behöver använda dem minst två gånger om dagen. 

Sen pratade vi om det jag kom dit för, min huvudvärk. Han trodde att det var spänningshuvudvärk och tyckte att jag skulle ta ipren och slappna av, typ. Dock tog han också borreliaprov eftersom jag sa att jag haft två fästingar i sommar. Vi får väl se om det visar nåt... Jag bad också läkaren skriva ut nasonex åt mig eftersom jag blivit förkyld igen och nasonex är det som hjälper bäst mot min igentäppta näsa och hjälper till så jag slipper öroninflammation och bihåleproblem, åtminstone för det mesta.

Jag passade också på att fråga om min tånagel. Nu har jag undrat länge om det är nagelsvamp på den tånageln och äntligen fick jag tummen ur att fråga. Jag ska lämna ett tånagelprov och sen får vi se vad det visar. Skönt att äntligen fått tummen ur på den punkten också :)

När jag varit klart hos doktorn, vilket tog sin lilla tid, gick jag direkt till apoteket. Där handlade jag, förutom nasonex, ipren och viscotears även flourette-tuggummi, en hudkräm som förhoppningsvis hjälper mig när jag får skavsår på insidan av låren och i ljumskarna och hårsnoddar. Eftersom jag handlade så mycket fick jag en duschkräm på köpet så det var ju nice :)

Tillbaka till jobbet, direkt från jobbet till föreläsning och sen har jag nästan nyss kommit hem. Nu är det dags att sova igen för imorgon ska jag upp tidigt, som vanligt. Det är mycket jobb den här veckan, ovanligt mycket men jag får väl igen det hoppas jag. I'll be back!

2012-08-28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar