tisdag 1 september 2015

Melodifestivalen final

Danny: Motvilligt gillar jag den låten fast den är ingen vinnare. Slutet är bäst ;) Danny är ju dock alltid Danny :)

Sara Varga: En av mina favoriter. Jag tycker om låten. Den är trallvänlig och bra fast när man lyssnar på texten är den ju faktiskt lite hemsk...

The Moniker: Ytterligare en favorit. Snacka om glad låt som fastnar. Trallvänlig och härlig :) Jag gillade artisten redan när han var med i Idol för övrigt.

Brolle: Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här låten. Den är väl okej men lite tråkig tycker jag nog. Plus för Brolle dock :)

Linda Bengtzing: Ännu en glad och trallvänlig låt, precis som det ska va' ;) Men vinna får hon inte göra, så bra är den inte...

Nicke Borg: Jag skulle inte gråta om han vinner. Så himla bra låt! Och jag gillar verkligen hans uttal och röst :)

Swingfly: Den här gillade jag redan första gången jag hörde den. Den sticker ut. Men han som sjunger refrängen, han är bäst och var redan när han var med i Idol 2008 ;)

Sanna Nielsen: Nej, jag vet inte. Tycker att den är lite tråkig men visst trallar jag med när jag hör den men ingen vinnare, nej det tycker jag inte.

The Playtones: Helt okej låt. Bra fart men lite trist och ingen vinnare i mina ögon. Men jag skulle nog inte gråta om den vann heller.

Eric Saade: Jo men den är bra. Visst håller jag med om att det är plagiat men vad tusan, det är väl de flesta låtar. Den är trallvänlig och medryckande.

På det hela taget måste jag säga att det är ett starkt startfält och jag tycker nog att vilken låt som än vinner så är det en helt okej låt. Skönt att det inte är med nån riktig skitlåt, vilket det alltid brukar vara. Jag måste ju plocka ut en favorit också och ska jag välja en låt som jag vill skicka till Tyskland så måste jag välja The Moniker. Jag tror att den har störst chans och det är en av de bästa låtarna. Men vilken tror jag på då? Tyvärr tror jag väl kanske att Eric Saade kan vinna men där hoppas jag att jag har fel.

2011-03-12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar