torsdag 3 september 2015

Babbel

Det händer så mycket hela tiden och det är så mycket jag vill skriva om men jag kommer mig aldrig för. Nu ska jag skriva några rader och skriva precis vad jag känner för så vi får se hur surrigt det här blir ;)
För det första är jag så OTROLIGT lycklig! Miqro var så FANTASTISKT duktig på utställning i lördags. Han älskar verkligen att visa upp sig och det syns förstås och lönar sig. Han fick 3 fina rosetter; en för vinst i klassen, en för att han blev utställningens bästa hane och en för att vi vann Dogshowen med ett program som inte är det bästa vi gjort... Min älskade lilla diva! Mille däremot är ingen utställningshund. Han vill hellre gå omkring och använda sin näsa eller leka med andra hundar. Visa upp sig, varför det? Säger Mille...

Jobbet har kommit igång mer på riktigt idag. Flera barn har kommit tillbaka och de flesta kollegorna är på plats. NU kör vi! Jag har lite udda schema, många tidiga mornar vilket innebär att jag slutar rätt tidigt på dagarna också. Bara jag kommer i säng ordentligt på kvällarna så är ju det rätt perfekt egentligen :) Igår släckte jag lampan 22.21 vilket är väldigt tidigt för att vara jag. Vi får väl se vad klockan blir ikväll...

Jag stod på bakluckeloppis igår och försökte sälja smycken. Det var inte helt lätt kan jag meddela.. Hundarna hade jag kunnat sälja flera gånger om men jag sålde bara 2 par örhängen och ett armband. Bättre än ingen men ändå långt under mina förhoppningar. Hundarna fick massor av uppmärksamhet och Miqro fick dessutom visa upp lite av sina konster, vilket han så klart gjorde med glädje. Dock har vi tröttnat lite på det här med spargrisen. Jag får nog försöka hitta nån bättre belöning eller nåt så vi får upp glädjen igen...

För övrigt är jag uppbokad i princip hela augusti. Idag bokade jag upp den sista helt lediga dagen... Jag jobbar ju i veckorna. Många kvällar är också uppbokade men jag får väl passa på att vila när jag har möjlighet för helgerna är fulla av aktiviteter. Nu till helgen har jag min instruktörsutbildning både lördag och söndag. Nästa vecka är det utställning på lördagen och agilitytävling på söndagen. Veckan därpå är det cirkusuppvisning och agilityuppvisning på lördagen och agility på söndagen och sen är augusti slut men jag börjar så klart september med instruktörsutbildning första helgen.

Helgen efter är jag gårdsvakt och ska dessutom ha mitt första smyckesparty. Det ska bli spännande och jag hoppas att det blir bra och roligt så jag kan satsa på att ha fler såna. Jag har också börjat fundera på om jag ska ha nån form av öppet hus eller nåt hemma hos mig med lite smyckesvisning samtidigt som jag bjuder på lite fika eller nåt. Vi får se om det blir av, om jag vågar komma till skott...

Det är mycket jag vill göra just nu och jag vet inte riktigt hur jag ska prioritera. Allt är ju så hiskeligt roligt... Jag har också funderat på att ha lite hissa och dissa i min blogg emellanåt men samtidigt vet jag inte riktigt hur jag ska organisera det och när jag kommer på att jag vill göra det så sitter jag inte vid datorn... Sen har jag också sagt 100 gånger att jag ska skriva oftare och inte lika mycket men det spricker alltid för jag tänker att jag har så mycket jag vill skriva och så orkar jag inte just nu och så blir det inte av. Jag måste skärpa mig på den punkten. Lika väl som jag skriver statusrader på FB kan jag väl blogga liksom, eller hur?

Nu ska jag sitta en liten stund till vid datorn men sen ska jag nog faktiskt börja fundera på refrängen innan jag blir för trött för att orka resa mig, eller fastnar i nåt tv-program eller nåt. Jag måste ju lära mig att sova i tid. Absolut senast 23 har jag bestämt och gärna att jag ligger i sängen före 22 när jag ska upp tidigt. Vi får se hur många dagar per vecka det funkar ;) Imorgon börjar jag inte förrän 9 så ikväll är det 23 som gäller ;)

Nu ska jag plocka fram almanackan och fylla i där när det är cirkusträningar och uppvisningar samt lite annat. Jag fick också mail om att pärlor jag längtat efter åter är i lager så nu måste jag beställa pärlor också. Egentligen har jag inte råd med det men jag får helt enkelt ta mig råd och hoppas att jag tjänar in det på försäljning senare ;)

Bla, bla, bla och bla. Nu har jag nog surrat klart för den här gången. Kommer jag på nåt mer så får jag väl skriva igen men annars tackar jag för den här gången. Inte för att jag tror att det är nån som läser men ändå, man vet aldrig ;P
I'll be back!

2012-08-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar