tisdag 1 september 2015

Tycker synd om mig själv...

Ja, det är faktiskt riktigt synd om mig nu, om jag får säga det själv. Nu har jag varit sjuk sen i fredags och det har inte hänt ett dugg. Jag mår exakt lika dåligt fortfarande. Har huvudvärk, fruktansvärt ont i halsen och feber. Det halsonda är värst. Jag är slemmig i halsen och det värker när jag sväljer, oavsett om jag sväljer slem, mat eller dryck. Jag vill inte ha det så här längre. Det är jobbigt!! Igår var jag till vårdcentralen och fick penicillin så förhoppningsvis börjar det verka snart så jag kan bli bättre. Diagnosen var solklar - halsfluss. Jag har aldrig haft halsfluss tidigare och jag hoppas innerligt att det här är både första och sista gången. Jag gör vad som helst för att få tillbaka mina öroninflammationer... Fast helst vill jag ju vara helt frisk förstås.
Natten som gick sov jag dessutom urdåligt så idag har jag tänkt försöka hålla mig vaken så mycket som möjligt så kanske jag kan få sova inatt istället. Jag vill ju bara bli frisk! Eller åtminstone bli av med det halsonda. Det är vidrigt.

Nej, nu ska jag sluta gnälla. Kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Jag tycker ju så synd om mig själv.

En sak till. Imorgon är sista tillfället på handledarkursen som jag har gått under hela året. Jag kommer inte att hinna förbereda mig inför det. Jag skulle ha gjort det i helgen men eftersom jag varit sjuk har jag inte orkat. Jag har massor att göra. Vi får se om jag åker dit ändå imorgon och hör om jag kan lämna in mina uppgifter i efterhand. Om jag orkar åka dit imorgon vill säga. Mår jag så här så är det ingen idé. Nåja, vi får se. Det ordnar sig säkert på nåt vis.

Nu ska jag sätta mig och titta på en film. Jag återkommer en annan gång när jag förhoppningsvis mår bättre.
Hej så länge!

2011-05-10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar