torsdag 3 september 2015

Mår lite bättre

Idag mår jag lite bättre tack och lov! Jag har jobbat idag och det var en positiv upplevelse. Dels märktes det att barnen hade saknat mig vilket så klart känns bra. De var glada att se mig och ville gärna prata med mig och vara med mig.
Ett av barnen sa dock när vi var på väg in "Titta så fina kläder jag har på mig idag, jag har jättefina kläder! Det har inte du. Du har inte fina kläder" Nej, helt rätt, jag har inte så himla fina kläder, de är varken rosa eller glittriga ;)

Jag har också fått lite beröm både idag och igår. Igår fick jag beröm av chefen och idag var det en förälder på en annan avdelning som sa till mig: "Jag måste bara säga att jag tycker att det är så trevligt att komma på morgonen när du står på gården och hejar så glatt" TACK!! Sånt värmer så klart att höra!

Jag är lite piggare och det har på det hela taget gått bra att jobba idag men jag är lite bekymrad över mig själv. Jag följde en god väns råd och ringde till vårdcentralen imorse. På tisdag nästa vecka ska jag få komma dit och träffa en läkare. De kanske kan ta några prover eller nåt? Jag kanske har brist på nåt? Jag kanske kan få nån sorts hjälp? Sköterskan jag pratade med trodde att jag kanske var sliten efter att ha haft många infektioner. Hon förstod också att jag har ett tufft jobb vilket hon betonade mer än jag själv gjorde. Nåväl, vi får se vad läkaren säger nästa vecka. Det är i alla fall en bra läkare jag ska träffa så det känns bra.

Jag kom att tänka på en sak idag. Hur är jag att umgås med egentligen? Är jag svår att umgås med? Tröttnar man på mig? Jag tänkte skriva mycket mer om det här men jag tror inte att jag gör det nu faktiskt. Jag nöjer mig så så länge.

Nu hoppas jag att jag mår lite bättre ändå imorgon och att det här är på väg åt rätt håll. Jag måste bara säga en gång till att jag är SÅ nöjd med mitt jobb!! Det känns helt fantastiskt!
I'll be back!

2013-02-20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar