torsdag 3 september 2015

Trött, så trött...

Ja dagen idag har helt klart präglats av trötthet. Jag har varit trött från stunden jag vaknade. Ena ögat svider och har svårt att blunda/blinka och det andra ögat känns trött och grusigt. Jag har huvudvärk och känner mig helt enkelt trött. Jag har ont i käkarna och ansiktsmusklerna jag inte kan röra. Jag tycker att det här är jobbigt!

Jag har haft kontakt med vården på flera olika ställen idag. Jag har fått veta att de vill ha en uppföljning med mig om en månad. Det är först då som man kan hoppas på förbättring... Förmodligen tar det mellan 1-4 månader innan jag är bra igen. Det kan ta ännu längre tid men minst en månad får jag räkna med för att nerven ska börja läka... Pust... Det är alltså bara att härda ut ett tag till...

Jag ringde också vårdcentralen angående min trötthet och en läkare ska ringa upp mig på onsdag så vi får se om jag orkar jobba på onsdag eller inte. Det beslutet tar jag imorgon men mår jag så som jag mått idag kommer jag inte att orka jobba. Tyvärr. Jag vill verkligen inte vara sjuk mer nu. Nu vill jag jobba och må bra.

Hundarna är trötta och ligger utslagna i soffan. Det är ju skönt när jag mår som jag mår. Jag har läst ut en bok:

Jag älskar Karin Alvtegens böcker! Tack snälla Maria för lånet! Undrar om jag ska läsa nån mer bok kanske. Det är ju rätt kul när man väl gör det :)

Nåväl, nu ska jag vila vidare. Kanske försöka tillverka nåt litet smycke. Jag vill så gärna men har lite ont om inspiration... Vill nån hjälpa mig så är jag tacksam. Skulle också gärna vilja komma och visa upp mina smycken nånstans så vill du att jag ska komma och visa mina alster är du varmt välkommen att höra av dig. Jag kommer så gärna! 

Ha en bra kväll och hoppas att Valborg har varit lugn! Här är jag bara hemma, lugnast så på alla vis. I'll be back!

2012-04-30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar