torsdag 3 september 2015

Jag vill för mycket

Ja så är det. Jag vill för mycket. Jag orkar och hinner inte med allt jag vill utan jag måste prioritera och det är jättejobbigt! Jag tror att det är på grund av att jag vill för mycket som jag är så trött och har huvudvärk nu. Min kropp säger STOPP. Den här gången tänker jag lyssna på min kropp för jag vill INTE råka ut för nåt liknande ansiktsförlamning igen! Idag har jag varit hemma från jobbet. Jag bestämde till slut att jag blir hemma imorgon också trots att det kanske blir jobbigt för de som är på jobbet... Jag får ta igen det en annan gång, när jag mår bättre. DÅ kan jag göra ett bra jobb, det kan jag inte nu. SEN ska jag hålla mig frisk och må bra tänkte jag :)

Annars börjar det lugna ner sig nu. I helgen har jag uppvisning med cirkusgruppen på lördag och agilitytävling på söndag men sen är det lite lugnare igen, hoppas jag... Jag får se till att vila ordentligt nu idag och imorgon så att jag orkar ta nya tag sen. Jag har inte tid att vara sjuk... Eller just det, det är som det är :)

Jag har bara varit hemma en dag men är redan less på det. Jag har sovit massor och hoppas att det hjälper. Huvudvärken är kvar men jag tänkte att den skulle vara borta imorgon. Sånt kan man väl bestämma? Kolla här, alla mina djur på en och samma bild. Det tror jag inte att jag lyckats med förut. Curre brukar inte vara där de andra är men nu kom han och kollade läget lite när vi andra satt i soffan och slöade. Inte världens bästa bild men alla är iaf med och alla lika trötta, utom Curre då ;)

Ibland tänker jag tanken om hur det skulle vara att ha tre hundar. Sen tänker jag att jag nog inte har tid till tre hundar. Sen tänker jag att det skulle vara mysigt med en hund till. Sen tänker jag att jag har fullt upp med mina två. Sen tänker jag att det skulle vara roligt att testa att ha tre hundar. Sen tänker jag att det inte är nån idé. Två är fullt tillräckligt. Sen tänker jag att fram och tillbaka. Nu tittar Miqro surt på mig. Han vill inte att vi ska ha fler hundar säger han. Okej då, det får vänta men förmodligen är det bara en tidsfråga innan jag inte kan stå emot mina tankar längre... Tänk om man kunde få testa och lämna tillbaka om det inte funkar. Det vore idealet. Men det får vänta säger Miqro, han vill inte ha mer konkurrens och eftersom Miqro är mitt största hjärta går han i första hand. Än så länge inga fler hundar men man ska aldrig säga aldrig........

Vad vill jag mer? Jo, jag vill ta upp det här med dans igen, fast jag vet inte vilken form. Jag saknar både folkdans, linedance och bugg... Jag vill få mer tid att träffa mina vänner. Jag vill köpa mer pärlor och göra fler smycken (tiden finns inte riktigt för det heller just nu). Jag vill prova på fler hundsporter med båda hundarna. Jag vill träffa mina föräldrar oftare. Jag vill så mycket...

Nu ska jag nog undersöka mina pärlor lite och se om det kan bli nåt av dem. Man vet aldrig. Det vore också trevligt om man kunde få sälja lite smycken... Om lite drygt två veckor ska jag ha mitt första smyckesparty. DET ser jag fram emot! Hoppas att det blir bra för då kanske jag vågar ha fler såna sen :) Funderar på att ha nån sorts träff eller öppet hus hemma hos mig också. Vi får se när det blir av :) I'll be back!

2012-08-21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar