tisdag 1 september 2015

En sak till

Jag glömde ju en sak från gårdagen. En rätt rolig sak, tyckte jag på sätt och vis fast det blev lite besvärligt på sitt sätt också... När jag kom hem från hundutställningen var jag kall så jag hällde upp ett varmt bad och la mig i badkaret. Curre kom som vanligt och vandrade på badkarskanten. Jag hade mina tår som stack upp lite över vattenytan och de var ju spännande tyckte Curre så han klättrade över blandaren och satte sig i hörnet vid väggen. Där satt han ju bra ända till matte började peta på honom med tårna. Det var lite läskigt tyckte Curre och flög upp i luften första gången. Sen petade matte lite till och han vande sig vid petandet. Hur som helst skulle han till slut gå bort från sitt hörn, misslyckades och halkade ner i vattnet. Hela katten hamnade i vattnet, han simmade ett par simtag innan han lyckades ta sig upp. Sen blev det blött i lägenheten kan jag säga... Uj uj, det var blött överallt... Men det såg roligt ut och nu har det blöta torkat så nu är det roligt :D SYND att jag inte hade en kamera där jag låg i badkaret. Dock fotade jag den blöta katten som fick fullt sjå att tvätta sig torr. Han fick även lite hjälp av Franz:





Vad gjorde då den knäppa katten? Hur reagerade han när han hamnade i badet? Först blev han faktiskt rädd och flög ut ur badrummet. Men det tog inte många sekunder förrän han kom tillbaka och satte sig på badrumsgolvet och tvättade sig... Så nog tror jag att han kommer att fortsätta balansera på badkarskanten. Ja det tror jag. Han är ju liksom inte rädd för nånting den där knäppa katten... Vi får väl se nästa gång jag badar...

2011-03-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar