torsdag 3 september 2015

Underbar dag!


Vilken härlig dag det har varit idag!! Öppnade på jobbet och började då jobba 6.30. TIDIGT när man inte kommer i säng på kvällarna... Jag måste nog dock börja lära mig att komma i säng på kvällarna för på schemat för höstterminen har jag många tidiga mornar. Fördelen med det är ju dock att man slutar tidigare och det är bra, men variation gillar jag :)
Hur som helst, idag hade vi nästan inga barn på jobbet. Jag tror att det var 13 barn och 11 personal. Tung arbetsbelastning... Så jag fick gå lite tidigare idag och slutade strax efter lunch. Det passade perfekt för då hade jag lite mer tid på mig att packa och dona inför helgen. Jag kom hem och gick och matade fiskar och vattnade blommor där jag fått i uppgift att göra det. 

Sen gick jag en promenad med hundarna. Vi mötte en supertrevlig tjej som hade två små hundar. Vi hejade på varandra och började prata. Hundarna fick inte hälsa på varandra. Mille gnällde och gläfste bra länge innan han till slut gav upp. Vi stod och pratade ett bra tag och hundarna fick inte hälsa på varandra på hela tiden. Helt perfekt träning för Mille! Miqro som var lös fick också träna på att inte gå fram. Han har ju inte riktigt det behovet men han brukar tycka att han ska hälsa när jag börjar prata med människan, framförallt om det är små hundar. Nu fick han inte det och fann sig så klart i det på en gång. Mycket trevlig tjej som jag hoppas att jag träffar fler gånger!

När jag kom hem igen började jag packa och göra mig klar för att åka iväg. Den här helgen ska jag nämligen bo på landet. Jag är gårdsvakt och ska ta hand om får, hundar, katter och GÄSS. Jag som är livrädd för fåglar, har näst intill fobi, ska ta in gässen på kvällen... Dock har jag kommit på att min fågelskräck inte är så hemsk längre. Jag har nog fått lite terapi på en lagom nivå verkar det som.

När jag kom fram till gården blev jag varmt välkomnad. Gårdsägaren märkte inte att jag kom för hundarna sa ingenting. En av hundarna kom och blev glad när jag kom. En annan såg mig och sprang sen och letade efter sin matte såg det ut som.. De andra brydde sig inte märkbart, de blev i så fall glada när de såg mig. Något förvånande eftersom jag enbart varit på gården en gång tidigare... Visserligen har jag träffat 3 av 5 hundar flera gånger tidigare men ändå... Häftigt tycker jag :)

När gårdsägaren till slut märkte att jag kommit gick vi runt och tittade på vad jag ska ha koll på under helgen. Alla hundarna var med och allt var väldigt lugnt och harmoniskt mellan dem - skönt! Mille blev glad över att äntligen få springa igen. Det har varit lite dåligt med det i veckan... Sen åkte gårdsägaren iväg och kvar blev jag med 4 hundar (varav två är mina), 6 gäss, 3 katter och 25 får. Fint väder och härlig miljö. Klart att jag njuter :D

Jag har gosat med hundar och en katt, givit alla mat och suttit och njutit i solen. Så småningom var det dags att ta in gässen. Jag gick ut och fixade iordning deras mat och vatten. Då var gässen utanför. När jag var klar gick de en bit åt sidan. Jag väntade och tänkte att de skulle ställa sig framför dörren igen men det gjorde de inte så jag testade att fösa dem lite. Till slut vandrade de framför dörren, fram och tillbaka, fram och tillbaka och de verkade inte vilja gå in. Grannen satt och tittade på mig när jag höll på så jag blev ju liksom lite nervös... Till slut bestämde sig den ena gåsen för att gå in och då följde alla efter - perfekt!

På kvällen har jag bara njutit, suttit vid datorn och gosat med hundar. Jag har även sovit en stund faktiskt. Man blir ju trött av att kliva upp tidigt... Nu funderar jag på om jag snart ska börja förbereda mig för sängen. Det är en dag imorgon också och då ska jag åka iväg en sväng och se om Mille kommer ihåg nåt av sök. I tisdags gick det inte så bra och inte i lördags heller.. Men nu kanske det funkar? Hoppas!

I'll be back!

2012-07-27

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar