onsdag 2 september 2015

Nästan krock och roliga barn


Jo idag måste jag faktiskt blogga. Hade tänkt att skriva nåt bra på min status på Facebook men jag visste inte vad av dagens grejer jag skulle skriva så jag skriver ett blogginlägg istället.
Dagen började med att jag nästan krockade. Jag brukar alltid gnälla på bilister som inte blinkar när de ska svänga men jag ska sluta gnälla på det. Det är bättre att de inte blinkar när de ska svänga än att de blinkar och sen inte svänger... Det höll på att sluta illa men gick bra som tur var!

Jag kom fram till jobbet och hade ingen aning om hur dagen skulle bli. Det jag visste var att vi var en personal kort idag eftersom 2 kollegor är sjuka och 2 lediga och vi hade inte fler vikarier att ta till... Det löste sig fint eftersom många barn var sjuka och lediga. Nu tycker jag dock att det borde vara slut på alla dessa förbannade sjukdomar. Både personal och barn har varit jättemycket sjuka sen vi öppnade i januari. Det får vara nog nu så vi kan ha vår verksamhet som den ska vara liksom. Alltså, utrota alla sjukdomar!

Några roliga incidenter hände på jobbet idag. Barn är ju roliga. Dels satt jag och läste om den ståndaktige tennsoldaten för en pojke. I boken hamnar tennsoldaten i en fisks mage och sen i köket hos samma familj som han kom ifrån. Vi diskuterade saken och jag sa att mamman skulle laga mat av fisken. "Nej, det kan man inte äta" fick jag till svar. "Jo men fisk kan man ju äta" svarade jag. "Ja men inte SÅN fisk" ... Nåväl, fisk som är färdig mat ser ju inte riktigt ut så men den kommer faktiskt från fisken så fick vi ta en diskussion om att man tar bort skinnet, benen, fenorna, huvudet och så innan man gör mat... Jag tror att han köpte mitt resonemang till slut.

En annan pojke utbrast helt plötsligt "Jag ska lära mig att simma!" "Jaha, vad bra" svarade jag. "Pappa tycker att jag ska lära mig att lyssna men jag ska lära mig att simma". Ja, vad säger man... Det verkar ju onödigt att lära sig både och ;)

Igår skickade jag ut information från föräldramötet vi hade för ett par veckor sen. Idag har jag fått positiv respons på det från två föräldrar. Det känns himla kul faktiskt! En svarade på mailet och skrev att det var bra skrivet och en sa samma sak muntligt. Det kändes himla kul att få lite positiv feedback måste jag säga. Inte alltid folk säger när de tycker att nåt är bra så tänk på det - Tala om när du tycker att nåt är bra! Det kan göra en människa väldigt glad och det är så enkelt.

Det blev en bra dag på jobbet trots allt och nu är jag hemma och det är dags att äta lite middag. Kvällen blir lugn och förmodligen kommer en del smycken att tillverkas om jag får gissa ;) I'll be back!

2012-02-21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar