torsdag 3 september 2015

Rådjur och hare

Nu har jag jobbat två dagar på mitt nya jobb. Jag är HELT slut. Nytt jobb är jobbigt. Att börja jobba efter en månads sjukskrivning är jobbigt. Att börja jobba på ett nytt jobb efter en månads sjukskrivning är riktigt jobbigt!! Mycket nytt. Många barn att hålla reda på, många personal att hålla reda på. Nya rutiner, stor förskola. Alla är vi olika... Det tar väl ett tag innan man lär känna varandra och lär sig hur andra fungerar... Jag får ligga lite lågt och försöka anpassa mig till en början så får jag börja ifrågasätta sen... kanske... Om jag vågar... 

Nog om det. Jag återkommer mer när jag vet mer. När jag gick från jobbet idag var det ett rådjur precis där. Det ligger några kolonilotter precis bredvid förskolan och där sprang det ett rådjur. Stackaren blev rädd när jag kom så han/hon sprang rakt in i stängslet innan han/hon sprang åt andra hållet och kom undan. När jag sedan var ute med hundarna gick vi på en äng. Då såg jag en hare som sprang iväg. Som tur var såg inte hundarna den. De var nämligen lösa men som tur är inga utpräglade jakthundar ;P

Vad härligt det är ute nu!! Våren är verkligen en underbar årstid!! Jag älskar ju syrener men idag fotade jag lite när jag gick i "skogen" med hundarna. Solen låg på så fint på träden och vi bara njöt av att vara ute - underbart!! 

Inte världens vackraste bild men det var vackert :)

Mille imponerade på mig och kom när jag ropade trots att han jagade fåglar. Det kanske finns nån sorts inkallning på honom trots allt ;P 

Nu ska jag försöka duscha, ta ut hundarna, fixa kattlådorna och sen sova... Undrar om jag sover före elva? Tveksamt men man kan ju försöka.

En sak till bara. Några kanske undrar hur jag mår nuförtiden? Ansiktet är fortfarande förlamat till viss del. Det är något bättre men fortfarande saknas rörelse i näsan, jag kan inte blunda hårt med vänster öga och läppen på vänster sida funkar inte helt. Jag är lite öm men inte så farligt. Jag har haft huvudvärk både igår och idag men om den beror på ansiktsförlamningen eller det nya jobbet vet jag inte. Det får tiden utvisa. Jag mår på det hela taget okej även om huvudvärken är himla jobbig. I'll be back!

2012-05-29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar