torsdag 3 september 2015

Citodon, mamma och magnetröntgen

Hade svårt att sova inatt. Jag har haft jätteont i huvud och nacke. Klockan 6 imorse tröttnade jag och testade att ta två alvedon och en ipren. Det blev lite lugnare så jag somnade och klev sen upp vid elva. När jag klev upp och fortfarande hade olidligt ont bestämde jag mig för att ge citodonet en chans till. Jag vågade dock inte ta det på fastande mage utan tog det samtidigt som jag åt frukost. Det har gått bra. Jag har haft mindre ont och inte mått illa. Tog mer citodon vid femtiden samtidigt som jag åt mat. Värken håller sig fortfarande i schack och jag mår inte illa så det är ju bra. Jag är trött förstås men inte så där olidligt som jag var häromdagen. Jag har sovit och vilat på förmiddagen och tidig eftermiddag men från och med tretiden har jag varit vaken.

Mamma kom hit vid halv fem. Hon hade mat med sig till mig. Det var snällt för jag var faktiskt hungrig :) Vi åt tillsammans och sen hjälpte hon mig att diska, snälla mamma. Jag sa att jag inte ville att hon skulle komma hit för det är så skitigt och äckligt men hon envisades så till slut gav jag med mig. Det var trevligt att hon kom faktiskt. Hon hade också med sig en jacka, en väst och tre långärmade tröjor till mig. Allt passade perfekt och var alldeles perfekta! Jackan blir en perfekt hundjacka och västen blir perfekt att ha när jag tar ut eller tränar hundarna, både på sommaren och andra årstider. Det fanns massor med fickor på både jacka och väst, precis som jag vill ha det. TACK snälla mamma och pappa för att ni köpte det till mig!! Det kunde inte bli bättre! Ni är bäst!! ♥♥♥

Jag har fått en tid för magnetröntgen idag, på fredag klockan 10 är det dags. Det gick snabbt så det känns ju bra att det blir gjort. Lite läskigt men det känns ju förstås bra att de kollar upp ordentligt. Jag har ju så ont så nånting måste det ju vara. Om inte annat måste jag få nån sorts hjälp mot smärtan. Det här är inte kul. Nu hoppas jag att jag får sova inatt och att jag blir bättre snart! Imorgon ska jag in till öron-näsa-hals på uppföljning så då får jag kanske veta lite mer, om inte annat vad de tror om fortsättningen. Om jag blir fortsatt sjukskriven eller hur det blir. Jag vill ju jobba! Men jag klarar inte det när jag inte klarar av att hålla mig vaken mer än några timmar... Eller inte klarar av att leva utan värktabletter... 

Jag fortsätter väl att hoppas på att bli bra så får vi se hur det går den här gången. Det måste väl vända snart? Nu har jag haft ont alldeles för länge tycker jag. I'll be back!

2012-05-09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar