torsdag 3 september 2015

Varför?

Jag har världens bästa familj. Jag har världens bästa djur. Jag har ett jobb som jag trivs med. Jag har många vänner och bekanta som bryr sig om mig. Jag har tak över huvudet och mat på bordet. Jag har massor av roliga fritidsaktiviteter. Varför gråter jag? Varför känner jag mig ledsen? Varför mår jag dåligt?
Just nu känner jag att jag inte orkar med nånting. Jag orkar inte med mina underbara hundar. Jag orkar inte ringa till min underbara familj eller mina underbara vänner. Jag orkar inte göra nåt roligt på min fritid. Varför är det så? Varför mår jag dåligt?

Jag vet inte varför jag känner så här. Det enda jag vet är att jag känner så här. Jag önskar bara att nån kunde ta hand om mig och göra så allt känns bra och blir bra. Den nån finns så klart inte. Jag måste ta tag i det här själv men jag vet inte hur jag ska göra...

Jag känner att jag vill skriva av mig lite. Jag vill inte må så här men jag vet inte hur jag ska ta mig ur det här just nu. Jag vet ju inte ens var skon klämmer, varför jag mår dåligt. Jag har egentligen ingen som helst anledning till att må dåligt.

En sak som tynger mig just nu är min ekonomi. Jag tjänar bra men pengarna tar slut nästan innan de landar på kontot. HUR är det möjligt? VAR tar pengarna vägen? Jag ångrar saker jag gjort ekonomiskt de senaste åren men det hjälper inte, jag kan inte få det ogjort utan kan bara lära mig en läxa. Men HUR kan pengarna ta slut och VAR tar de vägen? Det måste jag analysera och det är jobbigt att känna att jag inte går runt.

Sak nummer två som tynger mig är alla dessa förbannade och skumma sjukdomar. Jag trodde att jag skulle må bättre nu när jag trivs riktigt bra på mitt jobb. Jag jobbar med äldre barn och det är riktigt, riktigt roligt att jobba. VARFÖR får jag så konstiga sjukdomar? Det jag har nu är nästan nån form av utmattningssymptom men jag har ingen anledning till att vara utmattad. Jag mår ju bra. Jag har varit trött nu i flera veckor men i helgen slog det till ordentligt. Jag sov hela söndagen och nästan hela måndagen. Idag har jag mått bättre så jag bestämde mig för att jag ska jobba imorgon. Så gick jag iväg på ett möte på jobbet, en timme, och efter det är jag helt slut igen. Jag har ont i huvudet och är trött. Jag får väl försöka jobba imorgon och hoppas att det går bra...

Och sen det sista som tynger mig är det här med förhållanden. Jag skulle så gärna vilja ha ett förhållande men VEM skulle stå ut med att leva ihop med mig? Det går ju liksom inte... Nåväl, det är mitt minsta problem just nu så det lämnar vi därhän men faktum kvarstår, jag saknar någon att dela allt med.

Så du ser, egentligen har jag ingen anledning till att bli utmattad eller trött eller må dåligt. Varför mår jag dåligt? Varför är jag ledsen? Varför vill jag gråta? 
I'll be back!

2013-02-19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar