torsdag 3 september 2015

Förlängd sjukskrivning...

Det känns som att det har varit en lång dag idag med många men korta sovpauser... Jag sov i alla fall inatt vilket var skönt! Idag har jag undvikit citodonet och hållit mig levande på alvedon och ipren. Jag har ändå mått lite illa och smaklökarna är inte vad de borde. Jag ska försöka undvika citodon så länge det är möjligt men ta det om jag får alldeles för ont. Man blir ju trött av att ha ont också.

Imorse var jag till öron-näsa-hals och träffade en läkare. Jag fick göra ett hörseltest och det visade att jag hade bra hörsel på båda öronen. Jag blev väldigt förvånad över det eftersom jag vet att jag har en hörselnedsättning på höger öra... Men då är den väl uppenbarligen inte så stor då så det är ju skönt :) Läkaren där pratade lite och sjukskrev mig ytterligare två veckor. Jag frågade om han trodde att jag skulle ha ont ända till ansiktsförlamningen var bra. Det kunde han inte svara på... Det kan alltså hända att jag blir sjukskriven ännu längre :( Allt beror på min värk. Jag hoppas innerligt att den här värken ger med sig snart för det här är jobbigt!! Jag vill ju orka göra nånting annat än att ligga på soffan och sitta vid datorn... Allra helst vill jag ju jobba förstås!

Sen jag kom hem från sjukhuset har jag mest vilat. Försökt sova men varje gång jag somnat har telefonen ringt och väckt mig så jag är rätt trött. Jag klagar dock inte på att folk ringer. Det är jättetrevligt att folk hör av sig och undrar hur jag mår och har det! Sen har jag rätt ont i huvudet också. Alvedonen hjälper lite men inte helt. 

Nu hoppas jag kunna sova inatt för imorgon är det dags för magnetröntgen. Det känns lite läskigt men det är väl bra att det blir gjort. 

Jag ljuger lite.. Jag har faktiskt gjort en del nytta idag också. Bokat lite tider, bland annat hos bilprovningen vilket inte var helt lätt så här i strejktider.. Sen har jag pratat med Försäkringskassan och mitt nya jobb. Ja imorgon skulle jag ha jobbat sista dagen på mitt gamla jobb och på måndag skulle jag ha börjat på ett nytt jobb i Uppsala... Nu får jag börja mitt nya jobb med minst två veckors sjukskrivning. Det känns ju inte så kul men inte så mycket att göra åt. Jag kan ju knappast jobba när jag inte ens orkar vara vaken en hel dag när jag bara är hemma... 

Så, jag fortsätter hålla tummarna för att jag blir bra snart, eller åtminstone slipper värken. Under tiden kan jag ju klura på vad jag ska lära Miqro för trick för att vinna tidningen Härliga Hunds tricktävling. Det ska vara nåt spektakulärt helst och jag har till augusti på mig tror jag... Några bidrag börjar komma in och ett tänker jag faktiskt posta här. Jag blev lite tårögd när jag såg det. Precis så brukar nämligen Miqro göra när han vill ha uppmärksamhet så jag blev lite orolig... Nästa gång ska jag nog lyssna lite mer på honom när han vill ha uppmärksamhet, för säkerhets skull liksom...


2012-05-10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar