torsdag 3 september 2015

Nervsmärta

Nervsmärta är inte att leka med... Jag har haft jätteont hela dagen. Ont i nacken, ont upp mot örat, ont i huvudet, ont i käken. Ont, ont, ont... Jag lyckades tvätta på förmiddagen så nu har jag i alla fall lite rena kläder att ha på mig. Det var ju skönt.

Sen åkte jag in till sjukhuset igen. Där fick jag träffa en läkare som egentligen inte hade så mycket nytt att komma med. Jag fick veta att det är svårt att bli av med nervsmärta. Det finns mediciner som tar bort nervsmärta med de ska fasas in och fasas ut och eftersom jag mest troligt inte kommer att ha ont så länge så är det onödigt att jag fasas in på några såna mediciner. Jag ska testa att ta värktabletter mer regelbundet och försöka hålla smärtan i schack. Jag fick också citodon utskrivet. Jag tog citodon när jag kom hem men jag har fortfarande lika ont. Det enda som hänt är att jag är lite snurrigare i huvudet... Jag ska ta citodon en gång till innan jag går och lägger mig och sen imorgon. Sen får vi se om jag blir bättre. 

Om jag blir bättre ska jag försöka byta ut citodonet mot alvedon. Blir jag inte bättre verkar det inte bättre än att det är bara att avvakta och hoppas på det bästa... Förhoppningsvis ska förlamningen börja bli bättre inom den kommande veckan och då kan vi ju hoppas att smärtan ger med sig också.

Det finns inte så mycket man kan göra. Jag ska leva så vanligt jag kan och orkar. Inget jag gör kan påverka åt ena eller andra hållet. Inget jag gör kan göra det hela sämre och inget jag gör kan göra det bättre. Det känns ju på sätt och vis skönt att gårdagens utevistelse inte påverkar min åkomma till det sämre, vilket jag var lite orolig för. Det som skulle kunna vara bra är om jag rör lite på mig, så mycket jag orkar, för att inte stelna till och få ont i musklerna men annars är det ingen som vet nåt bra att göra...

Jag försöker genomlida smärtan och försöker få nånting gjort emellanåt. Jag har fotat lite smycken idag men har inte lyckats få upp dem på hemsidan än. Kanske kommer under kvällen eller annars under helgen. I'll be back!

You just have to love this cat:

2012-05-04

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar