onsdag 2 september 2015

Även juldagen blev lyckad

...så när som på en liten detalj...

Efter frukost gick mamma, pappa och jag ut med alla fyra hundarna. Det blev en lite annorlunda men härlig promenad. Vi letade oss fram där det gick att gå så det blev som det blev liksom. Härligt väder och mina hundar fick springa lösa - underbart!! 

Sen var det dags att åka till mormor och morfar för att äta lite julmat, så som traditionen bjuder på juldagen. Det var väldigt gott och väldigt trevligt. Jag smakade dopp i grytan för första gången som jag kan minnas. Det som var mindre kul var att Miqro pinkade inne hos mormor och morfar. Jäklar vad arg jag blev och han fick skämmas. Usch, vad äckligt! Sen fick han ligga i korgen.

Jag bestämde mig för att stanna kvar hos mamma och pappa en natt till så vi åkte till Uppsala för att titta till mina katter lite. De hade varit ensamma hemma ett par dagar så de behövde lite sällskap, ren låda, ny mat och färskt vatten. De hade levt rövare hemma och rivit ner både bordsduken och rena kläder. Men, ingen större skada skedd i alla fall så det var ju bra.

Nu är jag alltså tillbaka hos mamma och pappa igen. Det blåser som attan utanför och jag undrar om jag vågar mig ut i blåsten för att nattkissa mina små pojkar... Vi får väl se... Hoppas att blåsten har minskat till imorgon så att det går att ta sig hem igen. Jag tror att det skulle vara skönt att komma hem imorgon även om det är himla mysigt att vara hos mamma och pappa. Man blir ju så väl omhändertagen här :)

God fortsättning!
I'll be back!

2011-12-25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar