tisdag 1 september 2015

Lite av varje

Man kanske egentligen skulle ha bara en blogg... Fast jag vill ju kunna skilja på mig och hunden... Och jag vill skriva om både och... Jag får helt enkelt skärpa till mig och skriva oftare i bloggen. Det behöver ju inte bli så långt. Oj vad jag fick déjà vu upplevelse nu... Det där har jag skrivit förut... Nåväl, det blir som det blir.

Den här veckan har varit en jobbig vecka. TUR att vi har haft få barn på jobbet! Annars har jag aldrig orkat. Idag känner jag att jag mår lite bättre igen och hoppas att jag får ett besked imorgon så att jag kan gå vidare i livet... Det är jobbigt att inte veta och nu har det varit så tillräckligt länge. Nu vill jag ha ordning i mitt liv så att jag kan ta tag i andra saker och leva. Jag orkar ju ingenting som det är nu. Hoppas, hoppas, hoppas på en bättring snart! Jag återkommer i frågan när allt är klart så ska jag skriva öppet om vad det här surret egentligen handlar om...

Det där med att vi har haft få barn... Nästan alla barn är sjuka. Två är lediga och resten sjuka... Några är på förskolan fast de kanske egentligen borde varit hemma de också. De hostar som attan allihopa och känns lite hängiga. De som är hemma har också hosta och feber. Helt otroligt. Idag hade vi 5 barn på vår avdelning, av 22... Tisdag och onsdag hade vi 7 och i måndags var det många.... Då hade vi 13 tror jag... Helt sjukt skulle man kunna säga ;) Jag har också fått hosta och mår inte helt 100 men hoppas att jag orkar jobba i alla fall. Jag var ju hemma två dagar förra veckan, det får banne mig räcka!

Vad mer? Smyckestillverkningen fortskrider. Imorgon ska jag visa upp ett halsband jag gjort på beställning och se om det duger eller om det behöver justeras på nåt vis.... Inte lätt att göra ett halsband till en som ska sluta nian och gå på bal och få henne att bli nöjd... Framförallt inte när man inte känner henne... Så det blir bra att jag får träffa henne imorgon och diskutera hur hon vill ha det så får vi se vad det blir av det. KUL att få beställningar dock :) Jag kan ju förresten lägga in en bild på det halsbandet. Jag själv blev inte så nöjd först men när jag provade det på mig så blev det finare faktiskt ;)

Fick ett annat skoj tips igår också om en grupp på nån sida där man skickar pärlor för en viss summa till varandra och gör smycken av så att man liksom får pärlor som man inte skulle beställa själv. Den gruppen vill jag vara med i! Det verkar superkul! Nu har jag faktiskt inte gjort några smycken på flera dagar. Jag behöver nog beställa lite fler pärlor också igen tror jag... Och så försöka låsa upp mina låsningar igen. Det är så lätt att fastna i samma spår liksom...

Nej, nu ska jag sluta skriva för den här gången och så får vi se när jag kommer tillbaka och vad jag skriver om då ;) Undrar om det är nån som läser min blogg? Äsch, strunt samma, jag skriver mest för att skriva ändå så det spelar ingen roll ;P

Hoppas att jag kryar på mig och håller mig frisk snart! Och om det nu är nån annan som läser så hoppas jag att du har det bra också så klart ;)
Tjing så länge!

2011-03-17

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar