tisdag 1 september 2015

Gårdagen

Vilken härlig dag jag hade igår! Fick förstås kliva upp tidigt men det gick bra. Sen kom mamma och pappa och hämtade upp mig och Miqro och så åkte vi till ett ridhus i Sala. Där skulle nämligen pappas gråhund Nisse ställas ut. Nisse har precis fyllt ett år så det här var hans andra utställning. Det var väldigt fina hundar på plats faktiskt, både utseendemässigt men även till sitt sätt. Dock finns det ju en hel del hundägare som man kan tycka saker om... Herre jösses... Men men, folk är olika...
Hur gick det då? Det gick jättebra!! Först vann Nisse sin klass. När det blev dags för bästa hanhund fick han dock nöja sig med en andraplats, slagen av (lite mer än) halvbrorsan. Dock var det väldigt jämnt. Domaren tittade många gånger och länge på bägge hundarna innan han bestämde sig för att placera som han gjorde. Halvbrorsan blev sedermera BIS så det är ju inte fy skam att komma tvåa bakom honom ;) 
Varför skriver jag då (lite mer än) halvbrorsan? Jo, mamman är densamma men fäderna till Nisse och Aske är bröder, alltså blir de lite mer än halvbröder ;)

Nisse skötte sig exemplariskt. Han var lite stressad i början men lugnade ner sig relativt snabbt och fann sen ett lugn. Miqro var, som sagt också med och han var en av de lugnaste hundarna så klart. Han tyckte dock att det var lite jobbigt att inte få vara i centrum. Bra träning säger jag :)

På kvällen åkte jag iväg för att fira brukshundklubben som fyller 25 år i år. Vi fick jättegod mat och sen var det mycket socialt. Jag kände ingen när jag åkte dit så i början var det lite jobbigt. Sen "tog jag mig in" i agilitygänget och satt med dem när vi åt. Jag pratade lite med dem och det gick bra men mest lyssnade jag. De hade ju varit med om mycket tillsammans som inte jag varit med om. Men visst pratade de även om annat som jag kunde vara med och diskutera också :)

Senare på kvällen bytte jag plats och satt med andra människor men det blev fortfarande mest att jag lyssnade och när jag väl sa nåt kändes det som att de tittade konstigt på mig... Men men... Det blir nog bra. Jag försökte i alla fall. Kvällen blev sen så klockan var mycket innan jag kom i säng.

Imorse blev jag ju tvungen att ställa klockan för att kliva upp och kolla starten på Vasaloppet som jag sitter och tittar på just nu. Kanske dags att hämta lite frukost också. Det börjar knorra i magen.

Så småningom ska jag göra iordning en film om gårdagens utställning. Den kan nog bli bra :)

Jag återkommer så småningom, med intressant eller mindre intressant skrift ;)

2011-03-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar