torsdag 3 september 2015

Börjar bli frisk

Jag fortsätter att känna mig bättre. Idag känner jag mig ytterligare lite piggare faktiskt. NU är jag förvisso riktigt trött men det kan ju bero på att jag har varit rätt aktiv idag kanske ;) Jag tror att de där bilderna jag la upp igår hjälpte mig att inse att jag faktiskt är på bättringsvägen. Det känns skönt att det inte är lika illa längre! Visst, jag har min förlamning kvar men den är inte lika total längre utan jag kan röra lite på vissa delar i vänstra delen av ansiktet också :D

Neurologen ringde idag och gav svar på magnetröntgen. Han började med att fråga hur det var med mig men han verkade inte så intresserad av mitt svar (precis som uppfattningen jag fick när jag träffade honom). Bilderna hade granskats noga på flera olika sätt och man hade inte hittat nåt konstigt. Allt såg bra ut så det är ju bra. Jag passade på att fråga om smärtan jag hade. Han kunde inte riktigt förklara den för smärta hör inte till vanligheterna vid ansiktsförlamning men eftersom jag är så väl utredd och smärtan minskat i takt med att förlamningen blivit bättre så är det förmodligen nerverna som gjort ont på nåt vis. Jag skulle höra av mig om jag blev sämre, men det tänker jag ju inte bli förstås. 

På förmiddagen idag var jag och hälsade på på mitt nya jobb. Jag träffade några av barnen och kände att jag fick lite kontakt med en del av dem på en gång. Det var kul. Jag var där ungefär en halvtimme och innan jag gick därifrån hade ett av barnen suttit i mitt knä och jag hade fått massor av leksaker av flera barn. Ett barn visade mig en skapelse hon gjort. Några "pratade" med mig. Så klart var de väldigt söta så jag ser verkligen fram emot att börja jobba på måndag!! Jag är redo för att börja jobba på måndag! 

Jag har också tvättat, dammsugit och torkat golven. Det blev mycket finare och renare här hemma men det är en hel del kvar att göra innan jag är nöjd. Det får bli en annan gång. Nu måste jag nog ta reda på all den rena tvätten som ligger på sängen.... Så jag kan sova sen... Jag är trött... Men jobbigt att ta reda på tvätten... Fast egentligen går det ju rätt snabbt... 

Jag var också iväg på agility på kvällen, fast det har hundarna bloggat om på sin sida. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och vi får väl se vad den har att bjuda på. Förhoppningsvis är jag lite piggare, men då måste jag sätta fart med kvällsbestyren nu. I'll be back ;)

2012-05-24

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar