torsdag 3 september 2015

En liten kort uppdatering

För alla som är nyfikna så är jag fortfarande lika förlamad i ansiktet. Halva ansiktet kan inte röra sig alls. Jag kan inte använda musklerna i vänstra halvan av ansiktet, från hakan upp till pannan... Det är lite besvärligt. Många saker blir besvärligt; äta, dricka, borsta tänderna. Till och med prata är lite besvärligt. P och F är bokstäver som är jättesvåra att säga faktiskt... man måste spänna läpparna rätt bra när man säger P och då pyser luften ur till vänster.... När jag säger F fladdrar läpparna bara på vänster sida :P

Nåväl, jag börjar lära mig att leva med det här så smått. Jag har accepterat tanken på att det kan ta tid innan det försvinner, även om det är jobbigt. Vänster öga blir lite torrt emellanåt och jag är glad åt mina ögondroppar och solglasögon. Eftersom jag inte kan kisa med vänster öga är solglasögon ett måste när jag är ute i solen. Dessutom skyddar de mot blåsten.

Jag blir trött snabbt, både i ögonen, musklerna i ansiktet och huvudet. Det är väl antagligen påfrestande på både ena och andra sättet vilket gör att jag blir trött. Imorgon ska jag ta kontakt med vården igen och ställa lite frågor. Eftersom jag inte har blivit ett dugg bättre tänkte jag fråga lite om hur chanserna ser ut... Vad jag bör göra/inte göra osv. 

Idag var jag och hälsade på mamma och pappa. Jag tror att de var lite oroliga över mig och ville se hur jag såg ut. De verkade väldigt glada att se mig så det var ju skönt att vara där förstås. Hundarna var också glada att komma dit som vanligt.

Nu är jag, som sagt, trött och ska nog försöka sova lite så får vi se vad som händer imorgon. I'll be back ;)

2012-04-29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar