torsdag 3 september 2015

Mycket skit

Ja den senaste veckan har varit mycket skit. Dels har förkylningen gått från hosta till täppt till att det har satt sig på bihålorna samt att hostan blivit värre :( Mina utslag har blossat upp (vilket visserligen är en reaktion på att det varit mycket men ändå). Just nu hostar jag jättemycket och jag undrar om jag inte har feber också, eller så är febern inte långt ifrån... Jag har ont i halsen och har en blåsa i svalget och dessutom trycker det som tusan i bihålorna. Jag har en tid på vårdcentralen på måndag men vi får väl se om jag står ut i helgen eller om jag måste söka akut... Det visar sig...

Förutom mina egna sjukdomar har det varit massa andra sjukdomar. Tisdag och onsdag den här veckan var vi två ordinarie på jobbet och resten vikarier... Det blev hela 5 vikarier... Det var lite tungjobbat då kan man säga... Det gick bra men klart att man är slut efter veckan. Föräldrar undrar varför sjukdomarna går runt runt och gnäller både på oss och på varandra men när man ser hur det ser ut i samhället så verkar det ju vara mycket sjukdomar överallt. Fast det är klart att det är tråkigt. Det tycker alla! 

Jag håller på och försöker få lite ordning i mitt liv. Hittills har det inte gått så himla bra utan det har snarare blivit mer kaos... Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra men jag ska börja med att ta helgen på mig att klura och fundera så får vi se vad som händer sen... 

Idag när jag kom hem, trött och slut och sliten, tog jag en kort rastning med hundarna. Miqro lyssnade inte så jag klampade fram till honom och tog tag i honom och berättade för honom att han skulle lyssna på mig och skärpa till dig. Visst, jag var kanske lite väl brysk, lät illa och Miqro tjöt till som han brukar göra när man tar i honom. En människa en bit bort ropade "Vad gör du med hunden?" Jag tog illa vid mig, inte för att jag gjorde illa min hund utan för att jag vet att jag överreagerade. Hunden tog ingen skada men jag fick mig en tankeställare. Jag kanske får tänka mig för hur jag beter mig... Inte för hundens skull utan för människor runt omkring... Jag sa inget till den här människan. Jag var alldeles för trött för att ta nån diskussion, annars hade jag nog förklarat varför jag gjorde som jag gjorde, ursäktat mig för mitt oförskämda språk och min överreaktion samt förklarat att jag inte gjorde illa hunden. Men, som sagt, nu stod jag hellre ut med att människan vände sig om och glodde på mig med jämna mellanrum...

Jag måste ju skriva lite positiva saker också förstås. Igår var jag på agilitykurs med Miqro och han var SÅ duktig och SÅ taggad. Det var superkul att träna med honom! När vi kom hem gick vi på en promenad och Mille gick lös hela vägen. Han höll sig i närheten och skötte sig hur bra som helst. Jag är så stolt över mina små vovvar och så glad att jag har dom! 

På nattrundan brukar vi gå runt huset och även då gick Mille lös. På innergården tappade jag bort honom och sa "Var är Mille?". Då kom han utfarande ur en buske ungefär som "Här är jag mamma!" vilket fick mig att tänka på Trolltyg i Tomteskogen så nästa gång ropade jag "Var är Fjant?" varpå han svarade på samma sätt ungefär som "Här är jag mamma!" Det tyckte jag var kul :D

Nu är jag så trött så jag har ingen aning om vad jag har skrivit. Jag ville bara beklaga mig lite och skriva lite positivt om mina hundar. Jag älskar verkligen mina hundar!! Nu är det helg och helgen ska förstås ägnas åt hundarna men jag ska även hinna med att städa lägenheten för det har inte blivit gjort på alldeles för länge så det är dags för länge sen... Smycken ska fotas och nya ska göras. Jag ska göra om ett halsband jag gjort tidigare som inte blev helt bra. Så jag behöver nog inte ha tråkigt i helgen i alla fall ;) I'll be back!

2012-03-09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar