torsdag 3 september 2015

Jag sov bort hela gårdagen

Gårdagen bara försvann... Jag vaknade och var JÄTTETRÖTT. Jag tog mitt citodon men sen mådde jag illa och klarade inte av att äta frukost. Jag ringde till öron-näsa-hals och de skrev ut nya citodon till mig. Jag mådde illa och var fruktansvärt trött. Jag sov mycket. På eftermiddagen hade jag fortfarande inte lyckats äta nåt men då mådde jag så illa så jag kände att jag ville kräkas. Jag hade sovit mycket på förmiddagen också. Så småningom kräktes jag. Det kom ju inte upp nåt eftersom jag inte ätit nåt men jag mådde lite bättre efteråt. Sen var jag bara trött. Jag orkade nästan inte hålla mig vaken utan sov hela dagen.

På eftermiddagen ringde en läkare från öron-näsa-hals och frågade hur det var med mig. När jag beskrev hur jag mådde ringde hon och diskuterade med neurologen och sen tyckte hon att jag antingen skulle åka in akut eller åka in dagen efter till neurologen. Eftersom jag bara sov och inte orkade göra nånting annat kom jag aldrig iväg till akuten utan åkte till neurologen idag istället.

Neurologen hade jour och sprang iväg titt som tätt så det kändes inte som att jag blev så väl omhändertagen den här gången. Det kändes mest som att jag var en börda. "Jag måste iväg till en akutpatient" Okej, men jag mår också dåligt och vill ha svar på varför jag mår som jag mår... Det finns läkare och så finns det läkare... jag förstår att jourläkare har mycket att göra men de kan i alla fall låtsas bry sig om patienten när de väl träffar den i alla fall tycker jag. 

Hur som helst skulle jag få en tid för magnetröntgen inom en vecka. De hittar inget fel på mig utan de tror att det är bara den här vanliga ansiktsförlamningen. Samtidigt kan de inte förstå att jag har så ont. Var illamåendet kom ifrån vet de inte heller. Kan vara citodonet. Det har jag inte vågat ta idag. Jag har hellre ont och tar vanliga alvedon än må dåligt av citodonet, om det nu är det som skapat illamåendet. Jag har i alla fall mått bättre idag när jag inte tagit nåt citodon. Visst, jag har varit hemskt trött men inte lika trött som igår och inte lika illamående.

Jag har lyckats äta lite idag och nu när jag sitter och chattar om mat med Linda blir jag hungrig.. Kanske ska försöka fixa mig lite mat trots allt. Jag trodde inte att jag skulle bli hungrig idag så det är ju ett gott tecken att jag blir det :) 

Jag har mest vilat idag. Soffan har varit min borg. Eftersom jag inte varit fullt lika trött som igår har det varit lite tråkigare idag men jag har inte orkat sitta upp heller. Jag har legat ner och då har jag somnat eller slumrat till titt som tätt. På kvällen när jag inte orkade sova mer fixade jag till lite så jag kan halvligga i soffan med datorn i knät och ändå ha stöd för huvud och nacke. Det funkar bra. Det gör inte lika ont i huvud och nacke och jag behöver inte sova... Perfekt! Jag kan sitta vid datorn och ändå ha stöd för nacke och huvud. Då har jag i alla fall nånting att göra, även om jag helst skulle vilja sitta med mina pärlor eller aktivera mina hundar.

Mille tycker att matte är tråkig som bara ligger på soffan. Han vill gärna att det ska hända nåt mer så så fort jag orkar ska han få jobba lite. Nu har jag ju gjort lite saker med dem i helgen men det verkade ju inte vara speciellt smart så här i efterhand. Jag kanske skulle ha vilat istället... Men nu ska jag vila till jag mår bra (försöka iaf). Miqro är tacksam på det viset. Han kan ligga på soffan hur länge som helst så länge jag är dålig. Han viker inte en tum från min sida och stöttar mig hela tiden, gullegrisen! 

Nu har jag skrivit så mycket och jag har egentligen ingen aning om vad jag har skrivit... Dags att försöka få nåt i magen. Sen får vi väl se om jag är piggare imorgon. Hoppas verkligen det!! I'll be back!

2012-05-08

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar