lördag 29 augusti 2015

Vårtecken

Egentligen skulle jag ha bloggat igår men det blev inte av. Jag höll på med massa andra saker då. Jag höll på att glömma bort att blogga idag också. Jag har mest bara grejat med filmen på Miqro när han spelar död idag. Jag är så himla nöjd över att han äntligen kan! :)

Igår var vi trötta, lilleman och jag, men en sväng var vi i alla fall ute. Vi gick i den lilla skogsdungen som ligger alldeles hemmavid och gissa vad vi såg? Myrorna har vaknat! Det måste väl vara ett vårtecken? Och om man kollar på de andra bilderna så måste det väl vara våren som är på väg? Tänk att för bara två veckor sen var det alldeles vitt precis där. Är det inte fantastiskt härligt att det äntligen börjar bli vår?!?



Nu längtar jag bara till jag får se årets första vårblomma! Jag har hört att folk i krokarna sett både tussilago och blåsippor... Jag vill också se de underbara vårblommorna!! Det är nog inte långt kvar nu...?

Ha en underbar vecka så får vi se när vi hörs nästa gång!

2010-04-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar