lördag 29 augusti 2015

Våren är här?

Nu är det vår i luften!! Snön börjar smälta. Man ser asfalt och små gräsplättar här och där. Snön är hård och trist. Ingen sol inom synhåll idag men det är några plusgrader så det kommer lite vatten från himlen istället för snö. Det är skönt!

Har varit ute med vovven idag. Vårtecken:
* Fågelsång
* Vatten som porlar
* Gräsplättar och asfalt

Längtar till jag får se några vårblommor men det står nog inte på hoppas jag. Är våren här nu? På riktigt? Jag hoppas!

Igår blev det förresten klart. I mitten på maj flyttar jag till Uppsala. Det ser jag fram emot :)

Tänka sig va. Nu har jag bloggat två gånger den här veckan. Börjar vi redan se en ljusning på mitt bloggande? Hoppas inte på för mycket men man vet aldrig med Marie.... ;)

Ha en fortsatt skön helg!

2010-03-27

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar