söndag 30 augusti 2015

Dröm, sjukdom och pärlor

*sjunger* Tänk jag drömde inatt att jag hade en ka.... Nej, det var inte en katt jag hade. Jag hade en stor, mysig och otroligt vacker grandis. Jättefin var han så jag blev lite besviken när han inte var kvar när jag vaknade på förmiddagen... Men... en grandis i min lilla lägenhet är kanske inte att rekommendera så det kanske var bra att det bara var en dröm trots allt?

Nästa del i bloggen... sjukdomar... Jag har varit frisk i 3,5 dag. Igår eftermiddag började det göra ont i halsen igen och jag har fortfarande ont idag trots långsovning... :( Jag känner mig också lite hängig så nu är det nog en förkylning på riktigt som är på gång... Hoppas att den låter bli öronen och att jag kan vara så pass pigg att jag orkar jobba bara! Lite snuva och lite lagom halsont har väl ingen dött av så det ska jag nog överleva också.

Nu till något roligare. Jag tog bussen ner på stan idag... Där gick jag in i min favoritbutik - pärlbutiken :D Oj vad mycket fint det finns!! Och tänk så svårt det är att välja vad man ska köpa... Det blir alldeles för dyrt varenda gång men nu har jag lite pärlor igen och kan förhoppningsvis göra lite nya smycken. Köpte lite nya färger nu så att jag kan variera mig lite. Vi får se vad det blir. Igår gjorde jag ett halsband som blev lite annorlunda än andra halsband jag har gjort. Det var kul. Ska fota det senare så bild kommer...

Innan jag åkte hem från stan igen gick jag in i tebutiken också och köpte 2 hg av mitt nya favoritte - Mareld. Ett grönt te som är vansinnigt gott!! Ska nog ta mig en kopp nu samtidigt som jag sorterar mina nya pärlor. Kanske att det blir ett smycke eller två sen, vem vet ;)

Jag återkommer... så småningom ;)

2011-01-22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar