söndag 30 augusti 2015

Linedance :D

Jepp, nu har jag varit på min första linedancekurs på två år, tror jag... Är det verkligen två år sen jag dansade senast? Ja, det är nog det... Hujedamej... Det var i alla fall roligt!! Roligt att några kände igen mig för det första (i en klubb jag aldrig dansat i förut utan bara träffat på öppna danser). Roligt att jag klarade av att ta några danser på golvet. Rätt lätta danser i och för sig men ändå. Roligt att lära sig några nya danser! Roligt att dagens dans var en riktigt mysig dans till en riktigt mysig låt och jag fixade dansen! Roligt att instruktören vände sig till mig och frågade om danserna (så jag fick säga att jag inte dansat på två år och inte kan nånting av det de gör nu). Roligt att träffa lite linedancefolk igen! Ja, det känns som ett bra val att börja dansa igen :D

På slutet var jag riktigt trött i huvudet så då orkade jag inte ta in fler danser. Jag blandade ihop alla danser och gjorde inte alls som alla andra.. Då ställde jag mig och tittade på istället. Det var ju kul det också :) Undrar om jag har träningsvärk imorgon? Rumpan och benen ligger risigt till tror jag.. Vi får väl se...

Nu måste jag nog försöka leta reda på sängen så att jag orkar jobba imorgon. Vad som händer efter jobbet har jag inte bestämt. Lite jobb med hunden kanske? Eller lite TV-spel? Eller några nya smycken? Vi får se men nåt hittar jag nog på för att slippa städa lägenheten... ;)

Jag ville bara skriva av mig lite om den roliga dansen! Lagom nivå kändes det som att det var att börja på också, så får vi se vad jag klarar nästa termin... Intermediate var ju lite svårt sist men kanske att det går nu? Vi får se, som sagt. Nu tar vi novice först och huvudsaken är ju att det är kul, eller hur? Natti natti!! Vi hörs en annan dag!

2011-01-18

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar