lördag 29 augusti 2015

Påskhelgen

Nu är det dags att göra en rejäl uppdatering kring påskhelgen! Rackarns vad mycket vi har hunnit med!

I torsdags tog jag den lilla Corsan, Miqro och en hel massa packning och drog iväg till mamma och pappa. Lillebror kom dit och vi fick god mat och hade det trevligt!

I fredags åkte vi till Nora och tittade på de ursöta gråhundsvalparna varav pappa ska hämta hem en om en månad. Jag fotade massor och en del bilder blev riktigt bra. Det var trevliga människor och hundar som bodde där :) 


I lördags åt vi påskmiddag tillsammans med mormor och morfar, även det var trevligt! Massor med god mat! Vi fotade lite tillsammans och några bilder blev fina:



Söndagen började med en lång promenad tillsammans med mamma, pappa, Bim och Miqro. Vi gick på skaren i skogen, på hyggen och på en väg. För det mesta gick det bra att gå på skaren men ibland sjönk vi igenom och då sjönk man djupt... Då märkte man verkligen att det är MYCKET snö kvar än! Vi var ute i två timmar så det var gott med frukost när vi kom in sen. Jag hade kameran med mig men det enda kortet jag tog var följande:

Jag tycker att det ser ut som en långhalsad dinosaurie. Man ser tydligt ögat, nosen och kinden tycker jag. Mamma tyckte att det såg ut som en som satt ner på huk eller en hund. Det kan inte jag se. Jo, en som sitter ner på huk kan jag se men hunden ser inte jag... Vad tycker du att det ser ut som?

Efter att ha ätit resterna efter gårdagens påskmiddag var det dags att åka tillbaka till civilisationen. Det har varit en härlig helg och ändå är det en ledig dag kvar - helt fantastiskt :)

Men du, hur har din påskhelg varit? Har du fått nån god mat? Har du gjort nåt kul? Hur har vädret varit? Vi har haft blandad kompott vad gäller vädret, både solsken och fint och mulet och ruggigt.

Ha en fortsatt skön påskhelg!
Vi hörs!

2010-04-05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar