lördag 29 augusti 2015

Min goa, duktiga hund!!!

Jaha, det var det det... Man kan ju undra om jag ska lyckas hålla igång tre bloggar: min egen, Miqros och katternas... Vad tror ni? Jag tror att det är min som kommer att bli lidande men vi får väl se.

Jag kan ju börja med att berätta att jag numera bor själv i en etta i Uppsala. Jag trivs kanonbra i lägenheten och området! Lägenheten börjar komma så smått iordning och snart kan man nästan tro att det är nån som bor här... Jag har haft alldeles för mycket att göra på sista tiden så min kropp börjar säga ifrån. Jag har blivit förkyld och dessutom börjar jag känna mig mer förvirrad än vanligt. Jag glömmer saker jag inte borde glömma osv. Det är lite läskigt faktiskt så nu ska jag försöka ta det lite lugnt.

Idag måste jag bara berätta att jag är sjukt stolt över min hund!! Han har ju varit så himla vaktig jämt. Vaktat allt hela tiden. I tisdags var jag och hämtade katten Franz som bott hos mormor och morfar sen jag flyttade till Uppsala. Miqro började vakta på en gång förstås och jag bestämde mig för att sätta hårt mot hårt och inte acceptera att han vaktar mot katterna. I fredags var jag nämligen och hämtade en kattunge också. Nu till varför jag är stolt:

Imorse när jag vaknade märkte jag att jag hade både Miqro och Franz i sängen. Miqro brukar inte acceptera att Franz är hos mig när Miqro är där men nu hade han alltså accepterat att de låg i sängen båda två :) Jag var helt salig och bättre blev det. Miqros dagmatte, Alexandra, var här och hälsade på en stund idag och rätt som det är märker hon följande:

Jag hann precis fota innan Curre (kattungen) gick därifrån igen. Men Miqro accepterade att Curre kom och låg i hans korg tillsammans med honom!! Det är helt otroligt!! Nu på kvällen när jag satt vid datorn funderade jag var djuren var. Franz ligger i soffan men var är de andra?

Jag känner mig alldeles lycklig! Tänk om jag kan få en fungerande flock med både hund och katter? Hoppas, hoppas, hoppas!!

Nu längtar jag till semestern!! 4 veckor kvar... Det går snabbt va? Det tråkiga är att när de veckorna är slut är det även slut med min nuvarande arbetsplats.... Den läggs ner... Jag får ett annat spännande jobb men det känns ändå trist att vår braiga, bästaste förskola försvinner... Nu dags för bad eller dusch, lite kvällsfika, hundrastning och sen sängen... Natti natti!

2010-06-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar