onsdag 2 september 2015

Bludder

Nu behöver jag bara bluddra av mig lite så då får det bli som det blir...

Jag har så mycket jag skulle behöva göra just nu så jag vet inte hur jag ska prioritera. Jag känner att jag helst bara skulle vilja strunta i alltihop och bara dunka ner mig i soffan och inte göra nånting alls. Men okej, några av alla bitar jag har att göra kanske jag kan offra mig på idag och så får jag ta fler bitar en annan dag. Vad har jag då som jag skulle behöva göra? Ja, varför inte skriva dem här så kan jag bocka av allteftersom eller nåt... Jag vet ju hur dålig jag är på att använda min blogg så det blir säkert med största sannolikhet inte som jag tänkt mig den här gången heller men nånstans måste man ju börja, eller hur. Jag vill ju ha en levande blogg och då får man väl försöka då, igen och igen och igen och igen och igen.....

1) Städa och julpynta Ja, det skulle verkligen behövas. Det var ju första advent igår och egentligen skulle jag förstås ha städa och pyntat igår men så blev det inte... Lite pinsamt att ha ostädat också när det kommer hit en tjej varje dag och går ut med mina hundar. Man vill ju liksom inte ha hur stökigt som helst då heller...

2) Fota nya smycken Igår gjorde jag några nya smycken igen och eftersom jag ska iväg med mina korgar imorgon kan det ju kanske vara bra att ha fotat lite innan, ifall jag får nåt sålt... Jag behöver ju inte lägga ut dem på nätet. Det kan jag ju göra en annan dag ;)

3) Träna hundar De stackars hundarna får finna sig i lite mindre aktivering när matte är så här trött och krasslig. Det känns lite taskigt men faktum är att jag måste ju prioritera på nåt sätt och jag tror inte att de lider så mycket faktiskt...

4) Fota en blå fågel Jag bestämde ju mig till slut att jag skulle göra en julkalender till Miqro. Jag filmade och fotade en himla massa i helgen men jag hade ingen blå fågel. Igår fixade jag en blå fågel men hann inte fota den innan det blev mörkt. Nu vet jag inte hur jag ska kunna fota medan det är ljust... Det ska vara fotat innan torsdag när det är 1 december... Hmm, får klura på det... När blir det ljust på mornarna?

5) Plugga Egentligen hör väl det ihop lite med att träna hundar men jag har ju också en del läsning att göra till på lördag när det är dags för kurs igen.

6) Beställa fotoalmanackor Jag brukar ge bort fotoalmanackor i julklapp och jag tror att vissa förväntar sig att få en sån av mig. Nu har jag fotat så otroligt lite de senaste åren så det börjar bli svårt att få tag i bra bilder... Det finns ett erbjudande på fotoalmanackor som gäller till och med 1 december. Det måste jag ju haffa och alltså måste almanackorna vara klara senast 1 december...

Förutom dessa "måsten" finns det ju en hel del saker som jag skulle vilja göra också, som tex göra flera smycken.

Många av dessa "måsten" är ju faktiskt egentligen roliga saker att göra men bara för att jag "måste" så drar jag mig för att göra det. Hur knäppt är inte det? Jag kan skylla på många saker; det har hänt mycket på sista tiden, händelserik dag på jobbet, årstiden, förkylning mm. Varför blir det jobbigt så fort det blir "måsten"? Finns det nån förklaring?

Det finns säkert fler saker jag "måste" göra men det här var vad jag kom på precis just nu. Jag kände bara att jag behövde skriva av mig en massa. Man kan ju inte skriva allt det här på Facebook ;P

Slutligen vill jag passa på att gratulera Franz på 4 årsdagen och Mille på halvårsdagen! Mille hade jag koll på med att Franz fyllde år berättade Agria för mig genom att skicka ett sms med en gratulation. Det tyckte jag var gulligt :)

I'll be back, när du som minst anar det ;)

2011-11-28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar