söndag 9 oktober 2022

Relationer med andra människor är svårt!

Mitt förra inlägg om ensamhet i dagens samhälle började som ett inlägg på Facebook och fick sen flytta till bloggen eftersom flera tyckte att det var bra skrivet. Just det inlägget på Facebook fick konsekvenser som jag inte var beredd på så istället för att känna mig ensam har jag nu fått andra känslor som är betydligt jobbigare. Det här med relationer till andra människor är fasiken inte lätt alltså! 


Jag är verkligen expert på att sabba relationer, på ett dåligt sätt. De relationer jag vill ha kvar lyckas ofta krångla till sig så de antingen rinner ut i sanden eller blir konstiga och inte alls lika bra som jag vill ha dem. Nu verkar jag ha lyckats med det igen. Jag är jätteledsen för det men vet inte hur jag ska agera mer än jag redan gjort. Det känns som att en relation som jag verkligen uppskattade är körd. Det gör ont i hela mig och tar upp alldeles för mycket av min energi sedan dess. Jag måste försöka förlika mig med att jag gjort vad jag kan för att reparera skadan som blev i och med mitt Facebook-inlägg och att jag inte kan göra så mycket mer. Men det gör ont och är jobbigt. 

Tacka vet jag relationer till djur, de är mycket enklare och där vet jag hur jag ska agera. Jag kanske helt enkelt ska nöja mig med det och inte ha så nära relationer till människor. Jag vill inte blir sårad och jag vill inte såra nån. Nej, då kanske jag inte ska ha några nära relationer. Det är så det känns efter de senaste veckornas känslostormar. Jag får nyttja bloggen till att skriva mina tankar, känslor och saker jag är med om så slipper riktiga människor ta skada av mitt inkompetenta sociala beteende... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar