måndag 11 januari 2016

Åtgärder

Idag har jag varit duktig. Efter nattens jobbiga känslor har jag faktiskt tagit tag i olika saker för att underlätta min situation. Jag ringde till vårdcentralen för att boka en läkartid och passade samtidigt på att försöka få en samtalstid hos kurator. Kuratorn ringer förhoppningsvis imorgon. Jag kan behöva diskutera igenom min situation och få lite hjälp att reda ut några trådar. 

Jag ringde också till arbetsträningen och pratade med en av cheferna där för att berätta om situationen. Vi kom överens om att den här veckan ta en dag extra ledigt i väntan på att få hjälp och stöd från kurator. Jag jobbar tisdag, onsdag och fredag den här veckan och är ledig på torsdag så får vi se vad det hjälper och om det känns bättre. Jag kom nämligen på att mitt i allt annat bytte jag ju antalet dagar också. Från att ha jobbat fler timmar 3 dagar i veckan till att jobba färre timmar och 4 dagar i veckan... Det kan också vara en bidragande orsak kanske? 

* Byte från att jobba 3 till 4 dagar i veckan
* Tar mer och mer ansvar på jobbet
* Bilen gick sönder
* Mikron gick sönder
* Det lugnade ner sig från att ha varit mycket hela hösten
Vet inte om det är nåt mer men det är det säkert, förutom alla småsaker då som att jag inte vill göra andra besvikna samt vara alla till lags hela tiden osv.

Nu hoppas jag att jag kan få hjälp av en kurator relativt snabbt och att allt annat lugnar ner sig så att jag kan fokusera på att må bra igen. Fokusera om, fokusera rätt, vila, ta det lugnt och bara återhämta mig i min takt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar